Per Dalin var en norsk pedagog. Han arbeidet særlig med forskning om skolens utvikling og praktisk organisasjonsutvikling i offentlige og private organisasjoner. Han ledet flere større internasjonale utviklingsprosjekter i både i- og u-land, og utgav en rekke bøker.
Dalin ble Master of Education i 1963 og Ph.D. i 1973. Han var lektor, pedagogisk-psykologisk rådgiver, nestleder i Forsøksrådet for skoleverket, og forskningssjef ved OECDs Centre for Educational Research and Innovation i Paris. Han var direktør for forskningsstiftelsen International Movement Towards Educational Change (IMTEC), som han opprettet i 1974. Fra 1994 var han også professor II ved Universitetet i Oslo, Det utdanningsvitenskapelige fakultet.
Kommentarer
Kommentarer til artikkelen blir synlig for alle. Ikke skriv inn sensitive opplysninger, for eksempel helseopplysninger. Fagansvarlig eller redaktør svarer når de kan. Det kan ta tid før du får svar.
Du må være logget inn for å kommentere.